Wat werkt in Online Marketing in 2025

Het marketing landschap verandert voortdurend, maar de basis blijft altijd overeind: het juiste bericht, aan de juiste persoon op het juiste moment. In 1 woord: de Klantreis.
Het meest belangrijke voor jouw bedrijf is dat je gezien wordt. En niet door willekeurige- , maar door gekwalificeerde personen op hét moment in hun klantreis.

AI wordt daarin steeds belangrijker. Aan de ene kant om content te maken (ik ben nog geen fan van het resultaat van AI alleen, maar het kan wel goed helpen in het proces), maar vooral aan de kant van data; alle online platformen weten véél meer over jouw ideale klant dan jij ooit kan weten. De kunst is dus om het platform waarop jij je marketing content toont, heel goed te laten begrijpen wát het is en voor wie; betere input = betere output.

Out Of Office

Omnipresent Marketing

Geen nieuwe gimmick, maar een bewezen (en al pre-digitale) strategie waarbij je op een slimme manier meerdere vormen content van merkbekendheid tot conversie op elkaar afstemt en combineert. Voor Heineken gelden daarbij andere regels dan voor de cadeauwinkel in het dorp.

Onvermijdelijk eindresultaat

Het doel is dat het eerste wat iemand (die een gekwalificeerde potentiële koper is) van je ziet, aanspreekt en op een voor hem/haar logische en natuurlijke wijze wordt opgevolgd door iets anders wat hem/haar de juiste stap verder helpt. Bij voorkeur met de beleving dat het méér waarde biedt dan het (aan tijd/geld) kost. Als je dat door de hele reis vol kan blijven houden is het eindresultaat onvermijdelijk 🙂

Kansen spreiden

Je kan dit op 1 platform doen (als jouw ideale klanten daar voornamelijk zitten), maar voor verreweg de meeste ondernemers is een combinatie van platformen (online, maar ook offline) de beste manier. Er is 1 nadeel aan deze aanpak; je moet je budget en aandacht verdelen. Het voordeel is dat het is veel goedkoper is om dezelfde persoon nog een keer te bereiken dan een nieuwe juiste persoon te vinden. Een ander nadeel is dat je hier heel goed over na moet denken; maak een plan, voer het uit en optimaliseer. Als jij van de 'ik doe maar wat' bent, krijg je vaak ook 'maar wat' = meestal precies het publiek wat je niet wilt.

Quote uit tv serie New Amsterdam

"How can i Help?"

Mijn grootste kracht is het (in samenwerking met jou) ontwikkelen van de ‘ideale’ klantreis én het uitwerken en optimaliseren er van.

Van social media (adverteren, SEO) tot emailmarketing tot website conversie. Alle mogelijke touchpoints komen aan bod.

Touchpoints zijn letterlijk ALLE contactmomenten die een persoon met jouw merk of product heeft.

Daarbij is het heel belangrijk dat jij jouw doelgroep kent, en dat je die data registreert (liefst in eigen beheer!). Hoe breder jouw doelgroep (leeftijd, interesses, tijd/geld etc), hoe meer jij moet segmenteren en personaliseren om de beleving voor die groep te optimaliseren.

Get in touch

Strategisch uitwerken

Mijn briljante bijdrage is het mee- en uitdenken van het concept en het intekenen er van; vergelijk het met een architect. Mijn USP is dat ik een hele goede verbinder ben tussen jouw kant en die van jouw doelgroep; ik kijk door de blinde vlekken heen die jij voor lief neemt, én ik kan heel goed op de stoel van jouw klant zitten en ervaren hoe die het beleeft.

Groeien

Voor de uitvoering van content en techniek kijken we wat de beste opties zijn; wat kan in-house, wat kan/moet er uitbesteedt worden.

Ik heb de laatste 15 jaar aan alles meegewerkt in de uitvoering dus ik zit nog volop ‘in the game’, als het nodig is spring ik bij maar het liefst laat ik de uitvoering van content en techniek aan andere specialisten (in jouw- of mijn netwerk) over.

Testimonials

Zij zijn al leuk op weg geholpen

Met deze klanten werk ik al jaren met veel plezier samen.

“Ik begon met 300 mensen op mijn emaillijst die ik voornamelijk via fietsclubs had opgebouwd. Mijn website was vrij nieuw en zou goed moeten zijn, maar werkte voor geen meter. De conclusie van Ronald was duidelijk; als je het goed wil moet alles op de schop.

Omdat Ronald was aanbevolen had ik er genoeg vertrouwen in. En ik ben de eerste die toegeeft dat ik soms niet makkelijk ben om mee te werken; wel heel duidelijk.

Maar omdat dit Ronald zijn expertise was heb ik me volledig laten leiden en heeft hij een nieuwe website gemaakt + een funnel/klantreis voor mijn core-product: de BikeFit.

Daarbij hebben we van alle stappen in het proces duidelijke instructievideo’s gemaakt. Eerlijk gezegd was ik bang dat we veel te veel weggaven, maar Ronald maakte duidelijk dat het niet de instructies zelf maar de samenhang ervan was waar de kracht in zit. Leads werden dus wel geholpen en waardeerden dat heel erg, maar vaak liepen ze vast omdat ze die samenhang niet voor elkaar kregen; dat is precies de kracht van de expert en het doel van de (advertentie)campagne(s).

Dankzij het succes er van ben van een ruimte van 50m2 naar een pand van 500m2 gegaan en is mijn lijst naar 16.000 actieve contacten gegroeid. Ik biedt ook fietsreizen, trainingsprogramma’s, clinics en materialen aan; elke commerciële mail die ik nu stuur levert me honderden euro’s op!”

“Wij zijn een a-typische marketing klant; wij zijn een commercieel bedrijf met een doelgroep in gemeenteland…die wars zijn van commercie. Het valt dan niet altijd mee om ‘reclame’ te maken die niet overkomt als reclame. Ronald vindt dat wij daar te lief in zijn en heeft als uitgangspunt dat als het van waarde is je het gewoon mag ‘verkopen’.

Ronald heeft ons geweldig geholpen met de automatisering van een heleboel (online/verkoop) processen, waardoor we nu ook meer kunnen focussen op handmatig/fysiek contact wat onze klanten wel erg waarderen. Zo komen we er samen wel.

Hij heeft onze website ook aangepakt en de conversieratio’s zijn beter dan marktconform. Onze klant heeft gewoon een zetje meer nodig.”

“Na een aantal jaar voor een makelaarsbedrijf te hebben gewerkt wilden wij voor onszelf beginnen. Ronald heeft de basis neergezet voor een huisstijl, website, mailing lijst, beurspanelen en een echte krant. Dat was in 2017 en het meeste werkt nog steeds, we hoeven alleen maar de content te vernieuwen.

We hebben ook een tijd met Spaanse partijen samengewerkt maar die begrijpen ons niet zoals Ronald dat doet. De beurzen waren altijd ons grootste marketingkanaal maar sinds we op SBS6 bij ‘Hollandse Makelaars aan de Costa’ zijn geweest merken we dat andere kanalen ook goed kunnen werken. We doen nu veel meer 1-op-1 gesprekken waarvoor Ronald social media campagnes draait met pre-kwalificatie formulieren. Wij bevestigen dan telefonisch nog de afspraak en polsen de kwaliteit. Dat levert ons voor veel minder geld veel betere gesprekken op.

Omdat onze doorlooptijd langer dan gemiddeld is (veel mensen hebben de wens om ‘in de toekomst’ een huis bij ons aan te schaffen) komt er en een geoptimaliseerde klantreis die die tijd optimaal kan overbruggen; dat betekent on top of mind blijven en veel waarde leveren. De prijs van ons product is gek genoeg het minst belangrijk.”

Out Of Office

In 2024 heb ik geen ruimte meer. Ik werk nog het e.e.a af en dan ben ik even Out Of Office.

Begin januari kan je weer bij mij terecht met je goede voornemens om dat je beste jaar ooit te maken!

Tot die tijd kan je me wel altijd een mail sturen met jouw hulpvraag + context.
Ik zal ‘m zeker lezen en een voorzet terug geven.

Wat ik niet doe is ‘even een bakje koffie doen’.

Ik heb een pre-kwalificatie proces wat jou weinig tijd en geld kost, maar je heel veel waarde en inzicht oplevert…en het belangrijkste; antwoord op de vraag of je de volgende stap wilt!

Maar voor nu is die dus even gesloten.

Zet mij op de wachtlijst voor de pre-kwalificatie