Met de Trein

Klantwaarde Optimalisatie

Ieder bedrijf heeft wel een manier om klanten te trekken.
Maar de meeste bedrijven hebben géén geoptimaliseerd proces, geen (goede) strategie.

Jouw doel: Bouw een conversie geoptimaliseerd proces waarbij de kosten omlaag gaan terwijl tegelijk de klantwaarde omhoog gaat.
Dus: we zorgen dat je meer klanten krijgt voor minder geld en tegelijk meer verdient per klant, zowel direct als op lange termijn.

Wat is er net zo zeker als de dood, belasting en zwaartekracht?:
Diegene, die bereid is het meest te investeren om een klant te krijgen – die wint.

En met investeren bedoelen we niet alleen maar geld, maar veel meer nog Actie, Inzet en Tijd.
En die laatste 3 kan je direct mee beginnen. Nu nog.

….ja echt. NU.

Vind jij dat degene die nu het meest succesvol zijn, dat die ook de beste zijn?
Waarom heeft jouw concurrent meer succes dan jij? Heeft hij een beter product?
Jij denkt van niet. 1 ding doet hij wél beter…klanten krijgen.
Of weten klanten hem beter te vinden?
En zou dat vanzelf gaan denk je? Iedereen start op nul.
Met de Trein…
De route naar succes leidt langs verschillende stations. Bij elk station stappen er mensen aan boord op weg naar hun eindbestemming (jouw product).
Is jouw trein een Fyra? Hou dan maar op.
Is jouw trein een TGV? Dan mis je nu nog teveel stations.
Wij maken van jouw trein een dubbeldeks stoptrein die bij elk station stopt en mensen aan boord laat. We kunnen er onderweg zelfs nog een treinstel aan vast koppelen.

MarketingFans heeft voor jou de route uitgestippeld, we hebben de trein voor je geregeld en we zorgen ervoor dat er bij elk station de juiste mensen voor deze route staan.
Jouw ideale klanten. Je hoeft ze alleen maar op te pikken.
Voor €99 per maand wordt jij machinist.
Het Groeimodel

1- Productanalyse
Verkoop jij wel iets wat iemand heel graag wil hebben?
We gaan bepalen dat wat jij biedt precies aansluit bij wat jou klant wil, zelfs nodig heeft, en dat jij dit precies zo uitlegt dat hij dit ook weet.

2- Klantmagneet
We gaan de drempel om kennis te maken met jouw product zo laag mogelijk houden door een klantmagneet te maken: Je gaat kennis of informatie over (de oplossing van) jouw product weggeven…in ruil voor hun email adres.

3- Tripwire
Die klanten gaan we benaderen door een deel van je product aan ze te verkopen, voor een belachelijk laag bedrag.
Het enige doel van deze actie is om een doelgroep te creëren die veel sneller bereid is om jouw (core) product te kopen.
Omdat hij al klant is (psychologische drempel) en omdat hij zoveel waarde heeft gekregen uit zijn klantmagneet dat hij bijna geen nee meer kan zeggen.

4- Marge stuwer
we gaan je marge verhogen door iets aan te bieden wat je (core) product nog beter maakt.
Denk aan opties op een auto bijvoorbeeld.

5- Oneindige beweging
we gaan zorgen dat je klanten terugkomen en andere producten van je afnemen

 

 

Feit:
Hoe geweldig jouw product of dienst ook is. Hoezeer jij ook weet dat jouw klanten dit nodig hebben.
Dat betekent NIET dat jouw doelgroep óók weet dat ze het nodig hebben…althans, nog niet.
En zelfs wanneer je doelgroep weet dat ze het nodig hebben…dat betekent nog niet dat ze het van jou kopen.

Dat is de rol van het MarketingFans Platform

Het Groeimodel werkt omdat het de structuur en volgorde van elke normale, menselijke relatie volgt.
Je vraagt niet op de eerste date om te trouwen. Er zit een structuur en volgorde in het opbouwen van een relatie.
Iedereen weet hoe het werkt op het persoonlijke vlak.
Maar bijna niemand volgt deze structuur en volgorde in het bedrijfsleven, terwijl dit gewoon een andere vorm van relatie is.
Men denkt dat die relatie anders is, maar dat is niet zo.
Marketing is gewoon een vorm van een relatie.

Wat je nu nog veel ziet
De meeste marketing uitingen zijn nog wel zo. Die vragen wel op de eerste date om te gaan trouwen.
Het gaat wel eens goed. En dan is het prima.
Maar het gaat veel vaker fout.
En als het dan je enige plan is, dan wordt het een loterij.
Mooi als je wint, maar meestal gebeurt dat niet.
En als je wint, dan kan je een keer het terras op maar meer niet.
Je kan er niet van leven.

Wat je ook ziet is dat ze wel proberen een relatie aan te gaan, maar veel te krampachtig.
De jongen die verliefd is op het meisje, en zij vind dat ze “gewoon vrienden” zijn. Aaaahh.
Hij probeert het keer op keer, en het enige wat hij krijgt is een beetje aandacht en een kus op de wang.
Verkeerde aanpak. Verkeerde doelgroep.

Dus. Als plan A niet werkt, en plan B ook niet, dan moet plan C direct in werking treden.
Heb je geen plan C, dan heb je geen inkomen.
plan C = het Groeimodel.
De 5 stappen in de structuur en volgorde van de relatie
1- Wat is je nummer?
2- Zullen we een keertje koffie doen?
3- Laten we een avondje uit gaan!
4- Laten we trouwen!
5- Weekendjes weg, lekker uit eten, keertje bioscoop, bloemetje etc.

Het MarketingFans Platform leert je elke fase in de relatie op te zetten én telkens te optimaliseren zodat klantwaarde omhoog gaat. Alsof je met al je klanten bent getrouwd.

Scroll naar boven