FunnelDag…automagisch

In 1 dag de automatische opvolging van je weggever klaar!

Tijdens de FunnelDag ga je samen met maximaal 9 andere ondernemers aan de slag met jouw eigen geautomatiseerde e-mail funnel.

Ik bespaar je een paar dagen werk door een complete automatisering inclusief voorbeeld e-mails met je te delen die je kan importeren.

Daarna lopen we samen alle stappen langs, van inschrijven tot eerste verkoop of afspraak.

Zin in? Boek nu de vernieuwde FunnelDag!

Geheel verzorgd , tijdelijk voor slechts €95*, in Sneek of Emmeloord

Waarom zou je dit doen?

Iets met ijzer smeden als het heet is.

Op het moment dat iemand jouw weggever aanvraagt heb je de aandacht. En aandacht is omzet. Dus nemen we deze persoon mee op een korte reis.

Een reis met diverse haltes met aha-momenten. Zolang die momenten complementair aan elkaar zijn, houd je de aandacht en ben je kleine ja’s aan het verzamelen.

En aan het eind van de reis, of vaak al eerder, volgt een actie. Een actie die je waarschijnlijk niet, of pas véél later, had gekregen wanneer je niet automatisch opgevolgd had. Aandacht weg = mogelijkheid weg.

Uiteraard bepaal je zelf hoe snel jouw lezer de mails mag lezen. Of nog mooier; je vraagt het je lezer zelf: wil zij direct de volgende mail? Dan open je die. En wil ze wachten? Dan geef je haar lekker de tijd. Dát is het fijne van funnels!

Voorbeeld

Stel, je hebt een sportschool en je doel is meer nieuwe leden.

In de basis biedt je cardio/fitness, yoga en krachttraining (bodybuilding).

Denk je dat de bodybuilder jouw e-mails over jouw yoga activiteiten leest? De meeste niet. Dus ervaart de bodybuilder jouw mails over de yoga masterclass als 'niet relevant' of zelfs ‘irritant’.

Wat nou als je (automatisch) onderscheid zou kunnen maken tussen jouw verschillende doelgroepen? Dan worden jouw e-mails een stuk relevanter. En relevantie is KEY.

Tags, of labels

Dit kan je doen door een paar eenvoudige vragen te stellen, bv: “Wij hebben 3 disciplines; cardio, yoga en kracht. Wat past het best bij jou?”

Het antwoord wordt als ‘label’ (Tags) opgeslagen bij de contactgegevens.

Op die manier kan je een profiel opbouwen waardoor je relevante informatie kan sturen.

Vind je dit heel erg ‘Big Brother’? Dan raad ik je aan om het vooral op je eigen manier te doen.

Vind je dit machtig interessant? Dan zou ik zeker verder lezen! Of meld je direct aan.
Liever 1-op-1? Dat kan ook, lees dan ook vooral verder.

quote-left

Je funnel is vergelijkbaar met een goed boek wat je niet weglegt, of met een spannende serie waarvan je de volgende aflevering gewoon MOET zien

quote-right

Zelf je doel bepalen

Geen funnel zonder doel. Je wil dat je bezoeker een afspraak maakt. Of iets koopt.

Wat doe je als iemand dat doel, zeg halverwege de funnel, al bereikt? Dus iemand is zó overtuigd van jouw oplossing dat ze maar een paar kleine ja’s nodig heeft en koopt.

Stuur je dan nog steeds de e-mails uit de rest van de funnel? Terwijl zij al gekocht heeft? Wat doet dat met het gevoel van jouw net verkregen klant?

Of geef je haar automatisch het label ‘product X gekocht’ mee om vervolgens een aantal processen geautomatiseerd uit te voeren, zoals het eindigen van deze automatische serie, uitschrijven van de lijst LEADS, inschrijven op lijst KLANTEN en toevoegen aan automatisering ‘Onboarding product X’.

Simpel...maar niet persé eenvoudig

Klinkt dit allemaal ingewikkeld voor je? Dat snap ik. En daar ben ík voor.

Het is ook niet makkelijk. Maar het is wel simpel.

Ik laat het je zien tijdens de FunnelDag. En ik leg elke stap in het proces haarfijn uit.

Het mooie? Je hoeft deze stappen niet eens zelf te maken. Ik lever het Plug&Play aan!

‘Product X’ heet bij jou natuurlijk anders, dus passen we dat aan.

Is jouw doel een afspraak maken? Dan krijg jij die route aangeleverd.

Heb je een digitale agenda, zoals Google of Office365? Dan is het zelfs mogelijk om dat proces te automatiseren.

Maar laten we niet te hard van stapel lopen (ik vooral hè 🙂 ).

Wat heb je nodig?

Het helpt enorm als je een beetje helder hebt wie je doelgroep is, welke (unieke) oplossing jij voor ze hebt en je gemotiveerd bent om met dit proces aan de slag te gaan.

Heb je nog moeite met je doelgroep, je aanbod of de richting die je op wilt? Praat dan eens met Jolanda Wicherson. Zij is een meester in briljante vragen en laat je zelf het antwoord vinden.

Technisch heb je een website (bij voorkeur WordPress) en een E-mail Marketing Systeem wat werkt met labels (Tags) nodig.

ActiveCampaign

Ik werk met ActiveCampaign, en ik raad jou aan om dit ook te gaan gebruiken.

Op deze pagina leg ik je uit waarom.

Heb je nog geen ActiveCampaign? Dan kan je een account aanmaken wat je 14 dagen gratis kan gebruiken.

Als reseller van AC kan ik het ook voor je doen.
Op dit moment heb je dan 2 voordelen:

  1. Ik kan de ‘proefperiode’ na afloop met enkele weken verlengen
  2. Op het moment dat je gaat betalen krijg je een beetje korting.

Deze workshop (want dat is het; een doe-dag!) levert je direct resultaat op. Als je aan het eind van de dag een berichtje op je social media plaatst, heb je diezelfde dag nog (nieuwe) leads op je e-maillijst!

De FunnelDag

Op een toffe locatie in Sneek of Emmeloord. Klik op de oranje knop voor data.

  • check
    In 1 dag je Funnel voor je weggever klaar!
  • check
    Techniek wordt volledig aangeleverd
  • check
    Emails met voorbeeldinhoud; overtuigende verhaalstructuur
  • check
    Werkt het beste met WordPress en ActiveCampaign
  • check
    ALLE stappen uit het proces gaan we langs en passen we aan
  • check
    Niet alleen techniek, maar ook tactiek
  • check
    Dezelfde dag nog nieuwe leads op je maillijst
  • check
    Heerlijke lunch, koffie/thee en samen sparren
  • check
    Neem je laptop mee!

Tijdelijk. € 95,-

In juni

Maximaal 10 deelnemers per FunnelDag. Persoonlijke aandacht.

Garantie

Nou en of! Aan het eind van de dag werkt het en kan jij je eerste leads er doorheen leiden.

Hoeveel resultaat het oplevert, hangt natuurlijk van de inhoud van je funnel af én van je ‘product-markt fit’. Dus hoeveel belang is er bij jouw oplossing en wat heeft men daar voor over?

The Cool Part van deze dag is dat je kan sparren. Met mij, maar ook met de andere deelnemers. En dan kom je soms tot verrassende inzichten, die je direct kan verwerken in je content of strategie.

Content en Strategie

Ik zorg ervoor dat je funnel technisch piekfijn in orde is.
Je moet zelf voor je verhaal zorgen. Of laten zorgen.

Werk je vooral met teksten en heb je soms moeite om er, net als ik, een geolied geheel van te maken wat nergens doodloopt? Check dan eens wat Meta voor je kan betekenen.

Zit je eraan te denken om video’s in te zetten? Bekijk dan ook mijn aanbod van de FilmDag met gebruik van Autocue, of boek gewoon een Videocall met mij zodat ik met jou je strategie kan bepalen.

Veelgestelde vragen/opmerkingen:

Wat moet ik voorbereiden?

Werkt het ook zonder WordPress en ActiveCampaign?

Ben ik hierna klaar?

Locatie *

Individueel kan ook!

Heb je liever dat de dag volledig op jouw behoefte wordt afgestemd? Dan kan je de FunnelDag ook 1-op-1 met mij doen. Kosten: €595,- Inclusief strategiegesprek, voorbereiding en nazorg.

In een videocall brengen we jouw situatie in kaart en stemmen we de inhoud van de dag samen af. Aan de hand daarvan bereiden we afzonderlijk ons deel voor, hiervoor krijg je na de call instructies per e-mail.

Op de dag zelf kunnen we dan grote stappen maken en inhoud en techniek volledig op jouw afstemmen.
Ook kan je mij helemaal suf vragen over mogelijkheden waarvan je het bestaan niet weet.

We sparren over de inhoud, maar ook over de vorm. Gebruik je al video? Is je aanbod complementair? Kan je verhaal scherper, boeiender, tegendraadser of leuker?

Zoiets als deze video. Net even wat anders 🙂

Een hele dag 100% aandacht. Super intensief. Maar ook super productief!

Weet je genoeg?

Meld je dan aan voor de FunnelDag. Onder de oranje knop vind je de beschikbare data. Wil je meer uit een FunnelDag halen? Plan dan een 1-op1 FunnelDag met mij. We passen de dag dan helemaal aan op jouw persoonlijke situatie.

Laat maar weten waar je voor gaat!