Je Dit-Is-Wat-Ik-Doe Artikel

Wat vertel je iemand die jou niet kent en vraagt wat je doet?
Dat is de basis voor het artikel wat hier omschreven wordt.

Het doel is om via een 'content-upgrade' gekwalificeerde leads op je email lijst te krijgen.
Dat doe je door eerst waarde te leveren.
Er moet een reden zijn voor de lezer om naam+email adres achter te laten in ruil voor iets van waarde.

Dit artikel omschrijft niet wie je bent, dat doet je over-mij pagina.
Het omschrijft ook niet waarmee je het probleem van de lezer oplost, dat doet je aanbod-pagina.

Dit artikel omschrijft wat je doet.
Het omschrijft welke problemen je lezer tegen kan komen en welke oplossingen daarvoor zijn.

De inhoud is wél sterk gerelateerd aan jouw aanbod. Het is een soort light-versie daarvan.
Lezers die dit interessant vinden zijn waarschijnlijk ook geïnteresseerd in je aanbod. 

Content Upgrade

De inhoud van het artikel moet resoneren bij de lezer. Minimaal 1 'aha-momentje' genereren.
Lezers die geen waarde uit het artikel halen, wil je ook niet op je lijst.

Er zijn meerdere redenen waarom je een kwalitatieve lijst wilt hebben, 1 daarvan is dat inactieve contacten zorgen voor een vertekend beeld van je open-ratio. Een andere is dat je een hogere uitschrijf-ratio krijgt. Daardoor krijg je uiteindelijk een lagere 'afleverings-score' en daarna gaat het bergafwaarts met je account. Niet doen dus.

Om mensen op je lijst te krijgen bieden we in dit artikel een zogenaamde 'content-upgrade' aan. Dat is een verdieping op 1 of meer onderwerpen uit het artikel.
Als dit voor de lezer de moeite waard is, kan die toegang krijgen tot het document door naam + email adres achter te laten.

Je Content Upgrade kan uit verschillende vormen bestaan, maar het meest gebruikt zijn een E-book als PDF of een Video.

Je plaatst je Content Upgrade tussen 2 alinea's in je artikel en het kan er dan zo uit zien:

KLIK HIER OM DE CHECKLIST VOOR EEN GEOLIEDE EMAIL AUTOMATISERING TE DOWNLOADEN

Of zo...

Om een leuke 3D cover van je E-book te maken gebruik ik zelf een plugin voor Photoshop: PSD Covers.
Met deze plugin kan ik 106 varianten van een E-book in hoge resolutie maken. Super optie!

Ben je niet zo handig met Photoshop, dan heb ik ook een online variant waarbij je in 5 stappen een 3D E-book cover kan genereren: https://diybookcovers.com/3Dmockups/

De 5 stappen zijn:

  1. Maak eerst een afbeelding (A4 verhouding) van het eerste blad/cover van je E-book
  2. Klik op de link hierboven en kies een SINGLE optie, liefst met de rug van het E-book niet zichtbaar (anders moet je die namelijk ook uploaden)
  3. Upload je afbeelding
  4. Download de PNG versie van je nieuwe 3D E-book Cover
  5. Upload deze naar je website

Werkt als een filter

Terug naar je artikel.

Het doel is dus om gekwalificeerde leads op je email-lijst te krijgen.
Lezers die n.a.v. de inhoud van je artikel kiezen voor meer.

Er zijn ook andere manieren, maar we houden hier nog even sterk rekening met de fase waarin jouw lezer zich t.o.v. jou en jouw bedrijf zich bevindt: kent jou nog niet.

De inhoud van je artikel werkt als een filter.
Lezers die niet geïnteresseerd zijn zullen hier afhaken. En dat is prima.

Het is een eerste natuurlijk selectie.

Meer rendement

Het andere doel van jouw artikel speelt zich in eerste instantie op de achtergrond af.
We gaan namelijk meten, via verschillende tracking codes wie jouw artikel hebben gelezen.

Voor Facebook bijvoorbeeld doen we dat via de Facebook pixel.
We meten:

  1. wie jouw artikel heeft gelezen
  2. wie jouw Content Upgrade heeft gedownload...en dus ook wie niet

Maar eerst moeten er mensen naar je artikel toe.
We gaan dit op 2 manieren doen:

  1. Organisch via je Facebook pagina, Instagram, LinkedIn, je bestaande mailinglijst en/of de mailinglijst van een ander (gewoon vragen).
  2. Via Adverteren. Het primaire doel daarbij is niet dat mensen zich inschrijven, maar dat ze het artikel gaan lezen.

Dit heeft 2 belangrijke voordelen:

  1. Al genoemd, het werkt als een filter, waardoor je advertentiekosten lager uit zullen vallen (komen we later op terug).
  2. Je gaat een Custom Audience opbouwen (komen we ook later op terug).

Een aantal van de lezers zullen je Content Upgrade aanvragen.
De meesten doen het niet.

Dat is gewoon de realiteit.

Maar dit biedt ook weer kansen.

De mensen die jouw artikel hebben gelezen zijn nu bekend met jouw en met het probleem of problemen die je oplost. Ze zitten in een andere fase van de klantreis (Like).

Dat scheelt je straks in kosten wanneer je deze doelgroep (Custom Audience) een advertentie toont.

Jouw volgende stap?

Maak een artikel waarin je omschrijft welke 'problemen' jouw lezer heeft of kan hebben en omschrijf de oplossing(en) die daarvoor zijn.

Ga niet in de verkoopmodus, maar de oplossingen die je noemt moeten wel super gerelateerd zijn aan jouw aanbod.

Succes!

PS: heb je zo'n mooi artikel geschreven en op je website gepubliceerd? Plaats dan even de link naar het artikel in een reactie hier onder. Ik lees het graag 🙂

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *