Op je gemak zelf doen

Ben jij razend enthousiast over je bedrijf? Zou je duizenden mensen verder kunnen helpen? Zou je wel van de daken willen schreeuwen hoeveel leuker het leven zou zijn als mensen gebruik zouden maken van jouw product of dienst? Dan heeft het geen zin om je enthousiasme te laten doven doordat je het gevoel krijgt dat niemand op je zit te wachten. Een salesfunnel doorbreekt die impasse. En met mijn online programma kun je die heel goed zelf maken!

Zoek jij die unieke uitleg van technische koppeling en content strategie?
Bouwen, vullen en loslaten: hoe klinkt dat?

MarketingFans klantenfunnel - Inbound Marketing

Wat is het?

Een funnel is een systeem(!) van marketingmiddelen die met elkaar samenwerken. Daardoor kun je heel gericht specifieke boodschappen laten tonen aan mensen die interesse tonen.

Je kunt dat steeds specifieker doen, waardoor jouw doelklant steeds meer voordelen ontdekt, zonder dat jij er tijd in hoeft te stoppen.
Half-geinteresseerden haken halverwege af. Maar degene die overblijven, zijn al bijna klant voordat je ze gesproken hebt.

Enig idee hoeveel belminuten, onzekerheid en offertes maken dat scheelt?

Wat levert dat op?

Uiteindelijk bellen of mailen de meest enthousiaste klanten op. Dat zijn ook de klanten die het leuks zijn voor jou om mee te werken.
Ze zijn enthousiast, ze weten al wat ze mogen verwachten, ze hebben vertrouwen in je en gaan er vol voor.

Dit zijn de klanten die het meest tevreden over jou zullen zijn, ze zijn voorgeselecteerd op hun match met jou, dus dit worden je grootste ambassadeurs!

Wat doe ik voor je?

Ik heb een online programma gemaakt waarin ik je precies uitleg, en laat zien aan de hand van screenshots, wat je moet doen en hoe.
Ik leg je uit hoe je de inhoud bepaalt. Van je website, je social media berichten, je nieuwsbrieven etc.

En ik laat je zien hoe je dat in elkaar zet, aan elkaar koppelt en hoe je de resultaten kunt monitoren om te zien wat werkt en wat niet werkt.

Het grote voordeel:

Terwijl je dit doorwerkt, zet je je eerste funnel op, je basis. Daarbij train je jezelf. Heb je nóg een product of dienst? Dan is het simpel ‘knippen en plakken’. Je kopieert je hele funnel, past de inhoud aan op de details en brengt jouw promotie weer op gang… terwijl die eerste trein zijn eerste klanten naar je toe brengt.
‘Jij werkt met je klanten, terwijl je funnel de klanten naar je toe brengt. Hoe mooi is dat?’

Wat is het verschil?

Misschien denk je dat je dit nu al doet. Je blogt, je hebt een lijst opgebouwd en stuurt nieuwsbrieven. Sterker nog, je deelt al járen waardevolle inhoud met je achterban.
Of: je hebt op Facebook al de mooiste kortingsacties gedaan!

Mijn vraag: werkte het?

Ik durf te wedden van niet. Iemand die jou niet kent, heeft aan korting niet genoeg om klant te worden. Als ze je eerst hadden gekend, of zelfs gemogen, tja… dan was het een ander verhaal.
Iemand die jaren gratis tips van jou krijgt, opent misschien 10% van die mails die jij stuurt. Als je het niet meet, dénk je dat je veel aanhangers hebt, maar valt het resultaat je bar tegen.

Wanneer werkt het wel?

Marketing werkt. Maar alleen als je segmenteert. Iedereen die positief reageert op jouw boodschap (door te lezen, door te klikken, door iets te downloaden) krijgt steeds leukere berichten.
De rest gaat on-hold. Nu geen energie aan verspillen.

Maar HOE doe je dat?

Dat leg ik je dus uit in mijn programma. Ik leg het niet alleen uit, ik doe het ook voor. Dit programma heb ik namelijk gemaakt voor ondernemers die mij inschakelden om hun funnel te bouwen. Maar omdat ik wil voorkomen dat die klanten mij voor elke volgende dienst of aanpassing nodig hebben, heb ik een handleiding voor ze gemaakt. Online.

Ook voor digibeten?

Zeker. En zonder video’s. je kunt dus heel gemakkelijk even terugzoeken naar dat ene plaatje waarin ik laat zien waar die knop staat voor die aparte instelling. Zowel in de achterkant van je website, als op Facebook of bij Active Campaign.

Zijn die tools verplicht?

Niet perse deze. Je hebt een aantal ingrediënten nodig die met elkaar kunnen samenwerken, goed genoeg zijn, betaalbaar en duurzaam voorhanden, geen eendagsvliegen. Die heb ik voor je geselecteerd en mochten daar dingen in verschuiven in de toekomst, dan voeg ik nieuwe systemen toe.

Wil je precies weten waar ik mee werk?

Dan heb ik hier een checklist met een overzicht waarin ik je ook uitleg hoe al die systemen met elkaar samenwerken.
Is dit geschikt voor jou?
Daar kom je maar op één manier achter: proef ervan! Ik realiseer me dat je niet alleen mij moet kennen-waarderen-en-vertrouwen. Je moet ook nog uit de voeten kunnen met de online leeromgeving die ik je aanbied. Daarom heb ik een vijfdaagse challenge gemaakt. Hierin leer je alvast aan welke voorwaarden een goede salesfunnel voldoet, en waarom het dán ook zo goed werkt! En ondertussen ontdek je of je mijn instructie snapt…

Wil je meer?

Ben je enthousiast geworden? Dan wil je waarschijnlijk het liefst dat ik alles voor je klaarzet! Dat kan ook, dan verwijs ik je even door naar deze pagina. Maar… dat is wel duurder. Wil je jouw budget liever reserveren om te investeren in online advertenties, straks, als de funnel eenmaal staat?

Dan kún je de funnel ook zelf bouwen. De snelste klanten doen het in twee weken. Een mooi gemiddelde is zes weken. Dan staat je website, lopen er advertenties, krijgen je doelklanten je weggever én een serie opvolgberichten en gaan de meeste enthousiaste mensen je bellen of mailen.

Gegarandeerd klanten?

Nee.
OOPS!
Ik leg het je uit. Als jij je telefoon niet oppakt, je beloften niet nakomt of een ongemotiveerd hoge prijs vraagt voor je diensten, haken die enthousiaste mensen alsnog af. Ik kan je alleen beloven dat je enthousiaste mensen binnen krijgt… of je ze houdt, daarvoor ben je zelf verantwoordelijk.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present.

--- Master Oogway

Wat kost dat mooie programma van je dan?

Mijn programma is gratis...maar niet voor niks

Veel van de programma's die jij gebruikt zijn vaak ook de beste, én meestal gratis. Facebook, Google, Marktplaats. Om een paar te noemen.
Gratis betekent niet perse goedkoop.

Ik bied mijn online programma gratis aan, maar wel met spelregels.

  • Er is een kwalificatieronde. In jouw belang. Weer gratis.
  • Hulp en persoonlijke feedback optioneel, via een abonnement. €29 p/m.
  • Elke module sluit je af met een opdracht met persoonlijke feedback!

 Ronald 

 Online Trainer/Coach 

quote-left

Betalen voor online-informatie zou niet nodig moeten zijn. Als je er niks mee doet is het ook niks waard.
Hulp bij het 'vertalen' van die informatie naar een systeem dat bij JOU past....dát is geld waard.

Wat denk je ervan?

Ga je ervoor?

Schrijf je in en start direct met de ‘serious stuff’. In het Nederlands hoor, don’t worry.

Eerst proeven?

Dan sla met de challenge twee vliegen in één klap. In 5 dagen laat ik je zien hoe het programma werkt en zet je gelijk de basis neer.

Liever laten doen?

Of toch misschien het start-klaar-pakket waarbij we samen bedenken wat er in moet, en ik de technische details voor je regel?