Samen naar resultaat

Samen naar resultaat

Heb je mijn ‘startklaar’ aanbod al bekeken? Ja hé? Logisch, het is stukken goedkoper. En we blijven Nederlanders. Zou ik ook doen.

Maar het aanbod op deze pagina doe ik ook met een reden. Want er zijn ook ondernemers die eindelijk die stap willen zetten naar een continue klantenstroom. Maar die zichzelf goed genoeg kennen om te weten dat ze iemand anders nodig hebben om die kar te trekken.

Voor die ondernemers is deze pagina bedoeld.

MarketingFans klantenfunnel - Inbound Marketing

Een nieuwe digitale medewerker

Ik heb klanten in dit pakket die meer klanten willen, en toch geen tijd hebben.
Ze hebben dus wel klanten, want ze produceren al jaren de beste machines, ze bakken de lekkerste broodjes of ze hebben het exclusief importrecht voor een geweldig middel. Maar ze wilden iets nieuws doen, het accent verleggen of ze veranderden hun diensten of producten en moesten daardoor bij een nieuwe doelgroep onder ogen komen.

Wat deze ondernemers gemeen hadden, was dat ze veel te veel tijd kwijt waren aan gesprekken met potentiële klanten. En dat er eigenlijk, als je het op papier zette, bar weinig uit kwam.

Ik gaf ze een ander perspectief:

Hoe zou het zijn als je jouw gesprekken alleen nog maar zou voeren met mensen die eigenlijk al op het punt staan om klant te worden?

Gesprekspartners die al weten hoe duur je bent, hoe ver weg je zit en wat je meesterstukken waren, qua klanten of projecten? Die zelf het initiatief nemen om nu, op dit moment, contact met jou te zoeken?

Dan krijg je een heel andere energie!
Krijg je heel andere gesprekken. En kun jij direct laten horen, zien en voelen wat jij voor diegene kunt doen.
Hoe groot is dan de kans dat ze ook echt klant bij je worden?

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Nou, dat weet je al. Met het systeem dat ik heb beschreven op de pagina van startklaar. Ik bouw je website, zet je emailsysteem op en koppel dat technisch aan je social media, zodat je heel gericht je boodschappen gaat laten zien aan de juiste personen, op de juiste momenten.

Wat is er anders dan?

Het verschil is dat ik je in dit traject ga helpen. In-house. Ik word als het ware jouw marketingmedewerker, webbouwer en techneut inéén.
We komen tweewekelijks of op sommige stukken dagelijks bij elkaar.
Bedenken samen wat er bijzonder is aan je bedrijf, en hoe we dat onder de aandacht gaan brengen. En bij wie, of bij wie eerst.

Terwijl jij stuitert van enthousiasme, ga je gewoon door met wat je al deed. En tussendoor schrijf je je gouden ideeën op die we de volgende keer bespreken. Ondertussen zet ik iets voor je klaar.

En dan?

Als ik je laat zien wat we samen bedenken, wordt alles anders. Dan snap je ineens dat dít is wat er ontbrak in al je andere communicatie.
Dit is strategie.

Samen bepalen we of het brutaal wordt, over de top of juist vooral relaxed en vrijblijvend. Hangt van jou af en wat past bij jouw bedrijf.
Voor het systeem maakt het niet uit.

En het mooiste?

Je verkoopdienst gaat dus al van start voordat je zelf aan de gang gaat. Je gaat alleen nog bellen of koffie drinken met mensen die al een heel traject hebben doorlopen.

Bij sommige klanten van mij betekende dat, dat er een verkoopmedewerker geen contractverlenging kreeg. Dat was even zuur. Maar als je het nu vergelijkt met wat de online marketing kost én weer binnenbrengt, is het voor de jaarcijfers een stap die al veel eerder had gemoeten!

Wat betaal je daar nu voor?

Genoeg. Zeg 2500 euro voor het systeem opzetten, het startklaarpakket. Plus alle online uitleg, zodat jij of iemand anders ten alle tijden kan nazoeken hoe ze de volgende trein moeten opzetten. Dus dat is nog eens 500 euro.
Voor alle systemen die ik koppel, zit er een bedrag van ongeveer 200 euro per jaar inbegrepen in dit eerste jaar.

En de rest is voor alle uren dat ik met je spar, mijn kennis met je deel, actief om tafel ga om vellen vol te schrijven met onze ideeën voor onderwerpen, titels, aanbiedingen, uitnodigingen en nuttige informatie waarmee we ervoor zorgen dat de juiste persoon op elk contactmoment steeds enthousiaster wordt.
Ik maak er concepten van die ik in het systeem zet. En wil jij een foto’s wijzigen of een woordje vervangen: it’s all yours, maar het staat er al wel.

Zijn er alternatieven?

Je hebt weinig andere keuzes als je zelf weinig tijd hebt en toch online marketing wilt bedrijven. Dan kost het nu tijd, maar kijk eens hoeveel er nu wegstroomt naar al je offline en online uitingen.

En hoeveel klanten krijg je daarmee binnen? Het is altijd een rekensom. ZZP’ers en éénpitters met een relatief rustige praktijk redden dit ook met het goedkopere startklaarpakket, als ze hun vakantie eraan besteden bijvoorbeeld.

Maar ondernemers die het al druk hebben? Ik zie het niet gebeuren. Terwijl je nu wel in actie wilt komen om straks de vruchten te plukken van een doorgaande stroom aan klanten die al even enthousiast zijn over jouw product als jij zelf. Dan ga je er heel anders in, wordt je werk weer heel veel leuker en krijg je waarschijnlijk ook veel mooiere resultaten, elke keer weer!

Ik ga je niet pushen

Kijk maar wat je wilt. Je kunt me ook bellen en je dilemma voorleggen. Dit traject is namelijk serieuze business. Ook voor mij. We zullen zeker twee, drie keer om tafel zitten voordat we elkaar de hand kunnen schudden over een samenwerking. De eerste stap is in elk geval de quick scan.
Dan heb ik een beeld van jouw bedrijf, en jij een gevoel bij mijn kennis en kunde.

Bellen?